Unit Pentadbiran Jabatan Khidmat Pelanggan terletak di Tingkat 3, Blok Klinikal HCTM, PPUKM.
Peranan :
- Urusan Pemantauan Elaun Perjalanan, Elaun Kerja Lebih Masa dan tuntutan pelbagai daripada kakitangan Jabatan.
- Urusan Mengiringi Pesakit Kenamaan mendapatkan rawatan di HCTM, PPUKM.
- Urusan Permohonan Perubahan Slot Temujanji C-HETS (Perlaksanaan/ Tindakan sepenuhnya oleh Penolong Pegawai Tadbir Kanan)
- Urusan SAHABAT HCTM PPUKM merangkumi Permohonan Bantuan Pesakit (Perlaksanaan/ Tindakan sepenuhnya oleh Penolong Pegawai Tadbir Kanan)
- Semakan Borang Sara Ubat sebelum diserahkan kepada Pejabat Pengarah (Perlaksanaan/ Tindakan sepenuhnya oleh Penolong Pegawai Tadbir Kanan)
- Penjadualan kakitangan untuk tujuan gantian bagi kakitangan Jabatan di Kaunter Pendaftaran Klinik yang bercuti (rehat, sakit) serta berkursus (Perlaksanaan/ Tindakan sepenuhnya oleh Penolong Pegawai Tadbir Kanan)